سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/23 توسط میراب عطش

سال 57 بود که در بحبوحه مبارزات ملت با حکومت ستم شاهی به ننه علی خبر داده شد فرزندت در جنوب به درجه شهادت نائل آمده است و او که هیچگاه باور نداشت قربانعلی او مرده است به زندگی اش در کنار مزار فرزندش ادامه داد و حتی انتقال پیکر فرزند به تهران هم باعث نشد دمی از او جدا شود. اتاقکی در بهشت زهرا ساخت و روزها و شبهای متمادی را در انجا همراه با فرزند دلبندش سپری کرد. فرقی نداشت لمس صورت قربانعلی اش با سنگ مزار اپان شهید و به واقع قربانعلی هیچگاه برای ننه علی خاموش نبود و نشد و همیشه این مادر و فرزند با یکدیگر نجوا میکردند تا سال 79 که دیگر این مادر زمینگیر شد و ناچار به ترک اتاقکش در بهشت زهرا اما همچنان فرزند شهیدش را میدید و درد دلهای خویش را فقط با او در میان میگذارد.

 

 

 

 

 

این زندگی به همین منوال گذشت تا اینکه بلاخره در سال 90 فرزند ، مادرش را دعوت کرد و مادر هم با دل و جان این دعوت را پذیرا شد و به دیدار شتافت.

عکس یادگاری در قطعه شهدا!

 

عکس یادگاری در قطعه شهدا!

حضور تعدادی از بازیگران زن سینمای ایران در قطعه شهدای بهشت زهرا ...

همین چند خط کافی است بدانیم آنانکه کلامی و زبانی شهیدان را باور دارند هیچگاه رفتاری به جز انچه خوشایند شهداست نمی کنند و آنانکه به این باور نرسیده اند دائما عمدا یا سهوا رفتارشان برخلاف آن چیزی است که مطلوب شهداست. عکس یادگاری انداختن در قطعه شهدا هیچگاه دلیلی بر تایید رفتارمان نیست بلکه زندگی با انان است که رفتارمان را آن مینماید که معیار و ملاک شهادت است.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/6/21 توسط میراب عطش

میگویم طلاب یکی از حوزه های علمیه بروجرد تحصن کرده اند و شاید این تحصن به سایر حوزه ها هم کشیده شود و میگوید چرا و باز میگویم چون یکی از شعبات دادگاه ویژه روحانیت اهواز سه طلبه را محکوم نموده است و او باز میگوید خب حتما موردی بوده که قانون محکومشان کرده و باز میگویم موضوع این بوده است که این سه طلبه مر به معروف و نهی از منکر نموده اند و شرعی را که به این قانون وجهه بخشیده را جاری نموده اند اما گویا به جای تشویق اکنون شاید به زندان روند و معدود انسان هایی که اینگونه حاضر به اجرای فرامین و دستورات خداوند هستند نیز خانه نشین گردند و دیگر چیزی نمی گوید.

 

 

 

 

 

در هفته گذشته خبر محکومیت سه آمر به معروف طلبه توسط دادگاه ویژه روحانیت خوزستان باعث شد تا روحانیون زیادی به این خبر واکنش نشان دهند بطوی که آیت الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کل کشور با ابراز تاسف از تعقیب قانونی جمعی از طلاب بسیجی ناهی از منکر در بروجرد توسط دادگاه ویژه روحانیت اهواز، این اقدام را برخورد ناحقی با آمرین به معروف که سبب جریحه‌دار شدن عواطف دینی مردم شده است برشمرد و از حجت الاسلام و المسلمین زرگر خواست تا این مطلب را بصورت جدی پیگیری کند و همچنین جمعی از طلاب و روحانینون بروجرد و قم در  مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) بروجرد تحصن کردند و  دو روز پیش نیز اولین پیاده روی عدالتخواهان ولایتمدار در بروجرد و با حضور جمعی از طلاب و روحانیون متحصن بروجردی و جمعی از روحانیون قمی برگزار شد.  این پیاده روی از محل تصحن مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) بروجرد آغاز و تا تپه شهدای گمنام بروجرد ادامه یافت.

اکنون وضعیتی پیش آمده است که خاطیان و مفسدین نه تنها حاضر به تغییر سو رفتار خود نمی شوند بلکه در صورتیکه فردی به دفاع از ارزش ها برآید به بدترین وجه از سوی آنان مورد ضرب و شتم نیز قرار خواهد گرفت و در برخی موارد هم از سوی مردان قانون رفتاری همچون برخورد با سه طلبه فوق الذکر خواهد شد.

 

 

 

دیگر تعجبی ندارد اگر دهن کجان به ارزشها به جای سواحل آنتالیا و تایلند در همین شمال خودمان به نمایش اندام خویش مبادرت کنند و به راحتی در انظار عمومی با بدترین آرایش و زننده ترین حجاب ظاهر شوند چرا که ثمره امر به معروف و نهی از منکر یا فرو رفتن یک شیشه شکسته در چشمتان خواهد بود یا مجازات های گوناگون قضایی.

در ادامه به گوشه ای از هنجار شکنی بد حجابان و مروجان بی عفتی اشاره میکنیم

 

 





تو آزاد باش ایندفعه من به زندان میروم!





 و در ادامه شرح ماجرا و تصاویری از سرانجام آمرین به معروف و ناهیان از منکر


حجت الاسلام فروزش

خرداد ماه سال 90 خبری منتشر شد مبنی بر مضروب شدن حجت الاسلام و المسلمین فروزش،  طلبه امر به معروف توسط اراذل و او باش که این اتفاق باعث نقص عضو این روحانی جوان گردید.

شامگاه شانزدهم خردادماه سال گذشته ، حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط یکی از دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به شدت از ناحیه چشم مجروح شد. شدت جراحات به حدی بود که فروزش بینائی چشم راست خود را از دست داد.

حجت الاسلام فروزش نیز پس از انتقال به بیمارستان در تشریح ماجرا گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه 16 خرداد در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملک به همراه 2 نفر داخل خودروی خود در حال عبور بودیم که ناگهان صدای فریادهای دختر جوانی را شنیدیم.

بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حرکت کرده و مشاهده کردیم که 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر یک موتور برای ربایش دختر جوان اقدام کرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند اما او با فریادهای خود درخواست کمک کرده و از سوار شدن خودداری می‌کرد . 2 پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم کرده و مورد هتاکی قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر جوان به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم. هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد کرد.

حجت الاسلام فروزش هم اکنون بیش از دو میلیون و 500هزار تومان هزینه درمان پرداخت کرده که تمامی هزینه ها را قرض کرده است و مسئولان برخلاف قول و وعیدها هزینه ای را پرداخت نکرده اند . این روحانی آمر به معروف در گفتگو با مهر گفت تنها از ضارب شاکی است و از سایر متهمان شکایتی ندارد.










حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری

امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) تهران دیگر قربانی امر به معروف است. وی اردیبهشت ماه سال 90 در اثر ضربه‌ یکی از اراذل چشم چپش را از دست داده است به طوری که پزشکان بیمارستان لبافی نژاد مجبور به تخلیه چشم او شدند.

امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) تهران اردیبهشتسال گذشته در اثر ضربه‌ یکی از اراذل چشم چپش را از دست داده است به طوری که پزشکان بیمارستان لبافی نژاد مجبور به تخلیه چشم او شدند.

حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری  گفت: روز دهم اردیبهشت ماه سال 90 در محدوده خیابان 30 متری نیروی هوایی دختر و پسری را دیدم که پس از نهی از منکر به آنها، پسر جوان به من فحاشی کرد. اهمیتی ندادم و به راهم ادامه دادم ولی پسر جوان به سمتم حمله ور شد و با مشتش به صورتم زد.

وی با بیان اینکه حدس می زنم پسر جوان وسیله ای در دست داشت و با آن به چشم چپم ضربه وارد کرد گفت: ضربه به حدی بود که دیگر متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد و فقط فریاد می زدم که چشمم کور شد.


علی خلیلی، طلبه جوان آمر به معروف

علی خلیلی، طلبه 19ساله در شب نیمه شعبان و بعد از پایان مراسم جشن، به همراه دو تن از دانش آموزانش در حال عبور از خیابان بود که با صحنه بسیار زشتی مواجه شد.

7خلافکار در منطقه تهرانپارس کنار خیابان در حال ایجاد مزاحمت برای دو دخترجوان بودند که علی، بر اساس وظیفه به آنها تذکر می دهد.

اما خلافکارها با حالتی غیر عادی به سوی طلبه جوان ودو دانش آموز حمله ور شده وپس از ضرب وشتم آنها، با ضربه چاقو به گردن ، علی خلیلی را غرق در خون می کنند.



حبس و شلاق برای طلاب جوان و انقلابی بروجرد

رجا چندی پیش در اینباره نوشت: در حالی که رهبر انقلاب بارها نسبت به برخوردهای تند با جوانان انقلابی ابراز انزجار کرده و در فرمایشات خود ضمن دعوت از همه برای پایبندی به اخلاق اسلامی و قانون تاکید کردند: "مبادا کسانی به بهانه‌ی این حرف جوانان انقلابی را به عنوان جوان‌هاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه‌ى جوان‌هاى غیور کشور را، جوان‌هاى مؤمنِ انقلابى کشور را فرزندان خودم می‌دانم و پشت سر آنها قرار می‌گیرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غیور حمایت می‌کنم” اما رویه برخور با جوانانی که بنابر احساس تکلیف شرعی و دینی خود اقدام به امر به معروف و نهی از منکر ‌می‌کنند، هنوز ادامه دارد.

حکم دادگاه ویژه روحانیت که در آن سه تن از طلاب ناهی از منکر بروجرد را به شلاق، حبس و نفی بلد محکوم کرده است، با اعتراض و تجمع جمعی از طلاب بروجردی در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام این شهر همراه شد.

بنا به این گزارش،‌ از اواخر هفته گذشته جمعی از طلاب و روحانیون  بروجردی در اعتراض به  در مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) این شهر تحصن کردند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که جمعی از طلاب و روحانیون بروجردی از چند سال پیش و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را در باب امر به معروف ونهی از منکر، فرهنگ‌سازی مقوله مهم حجاب و همچنین مطالبه عدالت و نظارت مردم بر عملکرد مسئولین آغاز کردند.

از جمله فعالیت‌های این جمع نامه‌ای به مسئولان شهر و استان بود که با امضای 90 تن از طلاب و روحانیون منتشر شد. طلاب در این نامه با یادآوری نمونه‌هایی مصداقی از روند بدحجابی، خواستار جلوگیری از آن شدند.

گسترش پدیده بدحجابی در اماکن عمومی شهری که زادگاه بزرگانی همچون آیت الله بروجردی بوده و بنا بر این بود تا قم ثانی شود باعث جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف دینی اهالی بروجرد شده بود که بر این باور بودند از سوی مسئولان اقدام لازم برای جلوگیری از آن صورت نگرفته است.

طلاب و روحانیون پس از آن که پاسخی به این نامه از سوی مقامات مسئول دریافت نکردند، در مقابل یکی از کلانتری‌های شهر بروجرد اقدام به تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز کرده و از  نیروی انتظامی خواستند تا با مظاهر فساد و بی‌بندوباری در بروجرد برخورد کنند.

پس از این تجمع مسئولان نهادهای امنیتی و انتظامی به جای پاسخ‌گویی مناسب و منطقی به مطالبات قانونی طلاب، در برخوردی توهین آمیز سه تن از آنها را احضار و به مدت 6 روز بازداشت کردند و بعد از آن نیز  دادگاه وی‍ژه روحانیت در حکمی عجیب متهم ردیف اول را به تحمل 6 ماه حبس، 30 ضربه شلاق، پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی و 5 سال اخراج از شهر بروجرد و متهم ردیف دوم و سوم را هر کدام به ترتیب به تحمل یکصد روز حبس، 20 ضربه شلاق و پرداخت پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم کرد.

پس از آن جمعی از طلاب و فضلای بروجردی در اعتراض به این حکم و دیگر رفتارهای نامناسب برخی از مسئولان بروجردی با طلاب ولایی و انقلابی در مسجد مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) این شهر تجمع و اعلام کردند تا زمانی که مطالبات به حق مردم انقلابی بروجرد در مقابله روند بی‌حیایی در جامعه و همجنین موضوع برخورد تحکم آمیز و غیرقانونی که در چند سال اخیر با نیروهای انقلابی و ولایی توسط برخی از نهادها صورت گرفته است، رسیدگی نشده به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

و این هم تصاویری از توسل و اشک طلاب متحصن برای مظلومیت آرمانهای انقلاب و اسلام و احکام صادر شده برای نیروهای انقلاب





حال مسئولینی که با جوانان انقلابی چنین برخوردهای تند و سختگیرانه ای می کنند باید پاسخگو باشند که اگر این جمع اندک دغدغه مند و آرمانگرا نیز در جامعه به وظیفه خود عمل نکنند  و بصورت عملی و بدور از شعارهای مرسوم و دیپلماتیک و بی تاثیر برخی مسئولین، سعی در مبارزه با بی بندوباری و فحشاء ننمایند؛ جز این است که تک تک مراکز عمومی و خیابانهای کشور تبدیل به نمایشگاه عرضه مد و مدلهای غربی و غیر اسلامی خواهد شد و نهایتا باید در مقابل برنامه های ضدفرهنگی غرب سر تسلیم فرود آوریم و با دست خودمان افسار اسب تراوای مهاجمین فرهنگ غربی را به داخل کشور بکشیم؟!


متاسفانه استمرار این سبک برخوردهای تند و زننده در قبال جوانان انقلابی که بارها از سوی ولی امر مسلمین نیز صریحا نهی شده است؛ منجر گردیده که علاوه بر دلسردی جوانان انقلابی، بسیاری از رسانه های ارزشی نیز دل و دماغی برای مبارزه با منکرات در جامعه نداشته باشند زیرا رسانه های آرمانگرا بر روی هر معضل فرهنگی که دست می گذارند؛ سر نخش به کم کاری یک ارگان یا نهاد مسئول در کشور بر می گردد و نهاد مربوطه با استفاده از ابزار قدرت خود؛ آرامش و امنیت منتقدین را به گونه ای سلب خواهد کرد که دیگر کسی جسارت نقد و گلایه نخواهد داشت و این یعنی همان چیزی که دشمنان نظام و انقلاب بدنبال آن هستند.

البته ناگفته نماند که انتقادات در این راستا دال بر این موضوع نیست که نیروهای ارزشی و انقلابی، فعالیتهای فرهنگی و آرمانگرایانه خود را فراقانونی دنبال کنند بلکه گلایه اصلی این است که چرا باید کار بجایی برسد که بخاطر عدم تبیین مرز فعالیتهای فرهنگی و انقلابی مثبت و منفی از سوی مسئولین، جوانان انقلابی در سردرگمی آشکار نتوانند بین عملکرد فرهنگی و اقدام غیرقانونی خود تمییز دهند تا اینکه چنین شرایطی رخ دهد و متعاقبا چنین برخوردهایی باعث بی تفاوتی جوانان به مقوله امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.



متن لوح تقدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان از طلاب آمر به معروف بروجرد بدین شرح می باشد:

نباید دلسوزان جامعه بگذارند معیار های الهی عوض بشوند.

امام خامنه ای مدظله العالی

نظر به ضرورت فعالیت و حضور همه جانبه در جبهه فرهنگی که به فرمایش مقام عظمای ولایت نیاز به جهاد فرهنگی می باشد.

لذا از همکاریهای بی دریغ و کوشش های مستمری که در راستای نیل به اهداف فرهنگی مذهبی وهمچنین تلاش برای احیاء گفتمان امام خامنه ای (مدظله العالی) و منویات ایشان وهمچنین تلاش در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مخصوصا مقوله عفاف وحجاب داشته اید، ما را بر آن داشت تا ضمن تقدیر از همت والایتان، از خداوند بزرگ سر افرازی روز افزونتان را آرزو نمائیم.

علی اسماعیلیان

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان

به هر حال این وظیفه مسئولین و دلسوزان نظام است که  برای یکبار هم که شده است، مرز بین فعالیت فرهنگی و ضدفرهنگی را مشخص و تبیین کنند تا در این راستا جوانان و نظام بیش از این تاوان ندهند و تمسخر و لبخند رضایت دشمنان نظام و انقلاب را شاهد نباشیم و از سوی دیگر نیروهای انقلاب بدانند که در قبال معضلات فرهنگی صدای اعتراض شان را چگونه بلند کنند که سر برخی مسئولین به درد نیاید.

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/9 توسط میراب عطش
بزرگترین نشست غیر متعهدها در کشوری استثنایی "
در هنگامیکه دنیا کاملا به دو قطب شرقی و غربی تقسیم شده بود و این جهان دو قطبی دورانی با عنوان جنگ سرد را تجربه میکرد در سال 1957 میلادی کشورهایی که وابستگی به هیچ یک از دو قطب امپریالیستی غرب و سوسیالیستی شرق نداشتند با هدف وحدت با یکدیگر و تشکیل جبهه سوم گرد هم آمدند و جنبش غیر متعهد ها یا عدم تعهد درست 57 سال قبل تشکیل شد. نخستین بارقه های تشکیل این جنبش دو سال قبل از آن یعنی در سال 1955 در یک کنفرانس در شهر باندونگ اندونزی ایجاد و جواهر لعل نهرو، عبدالناصر و سوکارنو روسای وقت کشورهای هند ، مصر و اندونزی در این اجلاس چنین سازمانی را مطرح کردند و از آنجاییکه این اتفاق چندی پس از استقلال هند می افتاد تحت تاثیر دیدگاه های مهاتما گاندی نیز قرار داشت.از نخستین اجلاس رسمی عدم تعهد که در یوگسلاوی سابق (تحت ریاست و رهبری مارشال یوزپ بروز تیتـــو اداره میشد ) با شرکت قوام نکرومه ازغنا، جمال عبدالناصر از مصر ، جواهر لعل نهرو از هند و سوکارنو از اندونزی در شهر بلگراد ، تا کنون اجلاس های متعددی صورت گرفته که مهمترین آن قبل از اجلاس تهران ، اجلاس هفتم در سال 1983 در هند بود چرا که آن سال قرار بر این بود تا اجلاس در عراق برگزار شود و حت رژیم بعث عراق با هزنه ای بالغ بر یک میلیارد دلار ساختمان و مجموعه ای را به همین منظور در بغداد ایجاد نموده بود اما ایران مکررا خواهان تغییر محل برگزاری آن و انتقال میزبانی به کشور دگری بود و چون وقعی به خواسته ایران صورت نگرفت، بزرگترین عملیات هوایی سیاسی تاریخ آسیا را کلید زد و خلبانان تیزپرواز ایرانی در یک عملیات پیچیده ساختمان اصلی اجلاس در بغداد را بمباران کرده و به همین علت فیدل کاسترو رهبر کوبا پیشنهاد تشکیل اجلاس در محل دیگری را داده و با توجه به حوادث بوجود آمده محل برگزاری اجلاس از بغداد به دهلی نو منتقل شد. لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران حدودا 4 سال قبل از کنفرانس دهل یعنی سال 1979 به عضویت سازمان در آمده بود. تا کنون کشورهای عضو در 15 اجلاس گرد هم آمده اند و اینک 120 کشور عضو پیمان هستند و به بالاترین تعداد رسیده است که نوبت به تهران میرسد تا سکان کشورهای عدم تعهد را در دست بگیرد. به گفته صاحبنظران کنفرانس تهران مهمترین گردهمایی کشورهای عضو خواهد بود چرا که ایران به معنی واقعی یک کشور غیر متعهد میباشد و هیچ وابستگی به نظام های سیاسی جهان ندارد و از این حیث این کنفرانس برگ زرینی بر تاریخچه این پیمان خواهد بود

.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش